Η πρόταση της κυβέρνησης για τα Τέμπη προσφέρει άλλοθι και κάλυψη στους υπεύθυνους – Είχε ενημερωθεί πλήρως για τα προβλήματα στο σιδηρόδρομο και πρέπει να λογοδοτήσει ο πρωθυπουργός
Θεόφιλος Ξανθόπουλος
“Ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκη δεν είναι υπεράνω του πολίτη. Οφείλει σεβασμό στους θεσμούς. Είχε ενημερωθεί επανειλημμένα για τα σοβαρά προβλήματα στο σιδηρόδρομο και το ενδεχόμενο σοβαρού δυστυχήματος Για αυτό οφείλει να έρθει στη Βουλή και να λογοδοτήσει. Να απαντήσει στα καίρια ερωτήματα που προκύπτουν”. Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων ο βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Θ. Ξανθόπουλος, κατά την εισήγησή του στην Ολομέλεια της Βουλής σχετικά με την πρόταση σύστασης Προκαταρκτικής Επιτροπής για το έγκλημα των Τεμπών.
“Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τεκμηριώνει νομικά την διερεύνηση των ευθυνών. Θεωρούμε ότι η πρόταση της Κυβέρνησης για τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας δεν βοηθάει στην αναζήτηση της ευθύνης. Προσφέρει ένα ακόμη άλλοθι σε αυτούς που διέπραξαν τα αδιανόητα και τους καλύπτει. Απονομιμοποιεί περαιτέρω το πολιτικό σύστημα στη συνείδηση της κοινωνίας και σας καλούμε, έστω και την τελευταία στιγμή να επιτρέψετε το σώμα να εκφραστεί, να ψηφίσει κατά πρόσωπο και κατά αδίκημα και εκεί θα μετρηθούμε όλοι”, συμπλήρωσε.
Ο κ. Ξανθόπουλος επεσήμανε ότι το υπ αριθ. 16/25 βούλευμα των Εφετών Λάρισας, αποφάνθηκε ότι η κρίση στην υπόθεση των Τεμπών πρέπει να είναι ενιαία,δηλαδή η δικογραφία να αφορά και στη σύγκρουση αλλά και στην αλλοίωση του τόπου. Ανέφερε επίσης ότι σύμφωνα με την υπ. αριθ. 69/24 διάταξη του Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας, ουδεμία εντολή δόθηκε για παρέμβαση στο πεδίο της σύγκρουσης και πως ό, τι έγινε συνιστά αυθαίρετη παρέμβαση επί του πεδίου. ”Άρα η δήλωση του πρωθυπουργού ότι το μπάζωμα έγινε για καλό σκοπό ανατρέπεται πλήρως από τη διάταξη που λέει ότι συνιστά αυθαίρετη παρέμβαση επί του πεδίου και αποτελεί επομένως παράνομη πράξη”, υπογράμμισε.
Σημείωσε ακόμη ότι από τη δικογραφία και την πρόταση προκύπτει η υποστελέχωση όλων των υπηρεσιών του ΟΣΕ και ο μη σύννομος διορισμός του σταθμάρχη. “Αλλάξατε τα όρια ηλικίας. Είναι η επιτομή του ρουσφετιού ΕΡΕ της δεκαετίας του 60”, σχολίασε. Και πρόσθεσε:
– Καταργήσατε το δευτεροβάθμιο όργανο ελέγχου. Η τοπική τηλεδιοίκηση ήταν εκτός λειτουργίας από το ‘19, διότι έγινε μια πυρκαγιά και κανείς δεν φιλοτιμήθηκε να την αποκαταστήσει.
– Το ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας ήταν εκτός λειτουργίας. Η σύμβαση 717 παραδόθηκε σε εσάς το ‘19 σε ένα ποσοστό άνω του 70% ολοκληρωμένη και από κει και μετά χρειάστηκαν διαδοχικές παρατάσεις και πάλι δεν κατορθώσατε να την ολοκληρώσετε. Οι εθνικοί κανόνες ασφαλείας πήγαν στα αζήτητα.
– Και βεβαίως υπάρχει το μείζον ζήτημα της απιστίας. Διότι από μία σύμβαση η Ηellenic Train είχε την υποχρέωση να επενδύσει στον ελληνικό σιδηρόδρομο, περί τα εξακόσια τόσα εκατομμύρια ευρώ, αλλά απηλλάγη και ο κύριος Καραμανλής έρχεται στη Βουλή επικαλούμενος ότι έκανε πολύ καλά τη δουλειά του. Αυτά δεν πρέπει να διερευνηθούν; Όμως είναι εκτός της ημερήσιας διάταξης.
– Παραπέμπεται ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ κ. Τριαντόπουλος. Ο πολιτικός προϊστάμενος θα μείνει στο απυρόβλητο. Άντε τον κύριο Τριαντόπουλος τον καλύψατε. Κάνατε μια διαδικασία fast track.. Ας έρθει λοιπόν ο πολιτικός του προϊστάμενος, ο κ. Μητσοτάκης, να μας πει. Έδωσε εντολές, είχε επίγνωση;
– Υπάρχει ένα έγγραφο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών….Το οποίο κοινοποιεί στον πρωθυπουργό και στους υπόλοιπους αρχηγούς των κομμάτων. Το πήρε ο πρωθυπουργός. Έκανε κάτι για να αντικρούσει…Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ με εμπιστευτική επιστολή επισημαίνει ότι είμαστε προ ενός μάλλον πιθανού, πολύ σοβαρού δυστυχήματος στον σιδηρόδρομο και υπάρχει, είναι προφανές, μια αδιαμεσολάβητη και συνεχής ενημέρωση τόσο του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος και του πρωθυπουργού. Να μην ερωτηθεί ο πρωθυπουργός για αυτά..
Αναφερόμενος στο κ. Καραμανλή, θύμισε την ιταμή στάση του στη Βουλή και αναρωτηθηκε ποιό σύστημα τηελεδιοίκησης θα πήγαινε να εγκαινιάσει την επόμενη μέρα στη Θεσ/νίκη ο πρωθυπουργός.” Ήταν ένα ψευδεπίγραφο σχήμα το οποίο θα χρησιμοποιούσατε για την την επικοινωνιακή διαχείριση του προβλήματος”, επισημανε.
Τέλος ζήτησε να κληθούν να δώσουν εξηγήσεις οι υφυπουργοί Υποδομών και Μεταφορων για τους οποιου όπως είπε επίσης υπάρχει ομερτά ενώ αναφερόμενος στον κ. Σπίρτζη είπε ότι ζητά να έχει λόγο και να λογοδοτήσει γι’ αυτό που ενδεχομένως τον κατηγορούν κάποιοι. “Αυτή η δυνατότητα διαφοροποιεί το ήθος, την ποιότητα και το πώς αντιμετωπίζει ο κάθε πολιτικός άνδρας την ευθύνη του απέναντι στο κοινωνικό σύνολο”, κατέληξε.
Το βίντεο με την Εισήγηση του Βουλευτή