Ο βουλευτής Δράμας και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θ. Ξανθόπουλος, συνυπέγραψε Ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία της βουλευτού Δ. Αττικής και Τομεάρχη Εξωτερικών Ρένα Δούρου, σχετικά με την απουσία διαδικασιών αναγνώρισης-αντιστοίχισης των πτυχίων των πρώην ΤΕΙ που ενσωματώθηκαν με σειρά νόμων, στα ΑΕΙ μέσα από διοικητικά διαφανείς διαδικασίες και ακαδημαϊκά κριτήρια, όπως αποδεικνύουν και οι αυτό-αξιολογήσεις των Πανεπιστημίων.
“Ως εκ τούτου, οι εγγεγραμμένοι φοιτητές και φοιτήτριες των πρώην ΤΕΙ μετά και την αντίστοιχη αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών που ακολούθησε κλήθηκαν, με βάση αποφάσεις των αρμόδιων ακαδημαϊκών οργάνων, να παρακολουθήσουν, ανάλογα με την ειδικότητα τους, ένα επιπλέον αριθμό μαθημάτων ώστε να επιτευχθεί η ουσιαστική αντιστοίχιση των σπουδών τους”, αναφέρεται την Ερώτηση που συνυπογράφουν 17 βουλευτές.
Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι “η απουσία διαδικασιών αντιστοίχισης ή εξομοίωσης συμβάλλει τόσο στη διαιώνιση της αυθαίρετης, αντισυνταγματικής και κατά των ευρωπαϊκών πλαισίων διάκρισης ανάμεσα σε ισότιμα πτυχία της τριτοβάθμιας ανώτατης εκπαίδευσης, όσο και στην όξυνση του μείζονος προβλήματος του Brain Drain που αντιμετωπίζει η χώρα”.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο υπουργός Παιδείας, πως θα προχωρήσει η κυβέρνηση στην ολοκλήρωση των διαδικασιών αναγνώρισης των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών αντιστοιχιών ανάμεσα στα πτυχία των πρώην ΤΕΙ με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών
Ακολουθεί η Ερώτηση
Αθήνα, 22 Απριλίου 2024
Ερώτηση
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού
Θέμα: Αντιστοίχιση / εξομοίωση πτυχίων των πρώην Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (ΤΕΙ) με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών
Η ριζική αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκε μέσω των ν.4521/2018, ν. 4559/2018, ν.4589/2019 και ν. 4610/2019 είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία ενός νέου ακαδημαϊκού χάρτη στην ανώτατη εκπαίδευση. Η εμπειρία της ενσωμάτωσης των ΤΕΙ στα Πανεπιστήμια μέσα από διοικητικά διαφανείς διαδικασίες και ακαδημαϊκά κριτήρια ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία όπως φαίνεται από τις αυτό-αξιολογήσεις των Πανεπιστήμιων.
Παρά τις σαφείς προδιαγραφές, συνεχίζουν να μην ρυθμίζονται με τις προβλεπόμενες διοικητικές και νομικές πράξεις οι διαδικασίες εξομοίωσης/αντιστοίχισης των παλαιών πτυχίων με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών. Ως εκ τούτου, οι εγγεγραμμένοι φοιτητές και φοιτήτριες των πρώην ΤΕΙ μετά και την αντίστοιχη αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών που ακολούθησε κλήθηκαν, με βάση αποφάσεις των αρμόδιων ακαδημαϊκών οργάνων, να παρακολουθήσουν, ανάλογα με την ειδικότητα τους, ένα επιπλέον αριθμό μαθημάτων ώστε να επιτευχθεί η ουσιαστική αντιστοίχιση των σπουδών τους. Εξαίρεση αποτελούν οι σχολές των μηχανικών όπου προστέθηκε ένα επιπλέον έτος τοποθετώντας τον νέο τίτλο σπουδών στο επίπεδο εφτά (7) του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων και εξασφαλίζοντας τον τίτλο του Integrated Master.
Η απουσία διαδικασιών αντιστοίχισης ή εξομοίωσης συμβάλλει τόσο στη διαιώνιση της αυθαίρετης, αντισυνταγματικής και κατά των ευρωπαϊκών πλαισίων διάκρισης ανάμεσα σε ισότιμα πτυχία της τριτοβάθμιας ανώτατης εκπαίδευσης, όσο και στην όξυνση του μείζονος προβλήματος του Brain Drain που αντιμετωπίζει η χώρα.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
Πώς προτίθεται να προχωρήσει η Κυβέρνηση στην ολοκλήρωση των διαδικασιών για την αναγνώριση των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών αντιστοιχιών ανάμεσα στα πτυχία των πρώην ΤΕΙ με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Δούρου Ειρήνη (Ρένα)
Βέττα Καλλιόπη
Ζαμπάρας Μιλτιάδης
Ηλιόπουλος Όθων
Θρασκιά Ουρανία
Κοντοτόλη Μαρίνα
Λινού Αθηνά
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παππάς Πέτρος
Πούλου Παναγιού
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος